Jak meditovat doma – bez pomoci a v klidu?

Potřebujete se nějak uklidnit a nevíte jak? Dosáhnout vnitřního klidu může být náročné. Zkuste to pomocí meditace. Výsledkem správné meditace je spokojenost se svou osobou. Dále také pocit pohody a uklidnění mysli. Existují skupinové meditační terapie, ve kterých se ve skupině učíte jak meditovat. Jestliže tuto cestu chcete podstoupit jako jednotlivec, zkuste meditaci doma. Víte, jak meditovat doma? Je to jednoduché, ukážeme vám pár kroků.

jak meditovat doma

Vhodné prostředí pro meditaci

Meditace je cvičení, které potřebuje dostatek ticha. Najděte si proto klidné prostředí, ve kterém se budete cítit dobře. Pokud je toto prostředí doma, vypněte všechny rušivé elementy, jako například televizi a mobil. Slyšet může být pouze meditační hudba. Své klidné prostředí si také můžete najít venku na zahradě, kde jsou slyšet pouze zvuky přírody. Jak meditovat doma neznamená pouze meditace v obýváku. K domovu můžeme zařadit také vaši zahradu, či místo kde se cítíte dobře.

K vhodnému prostředí patří i čas, kdy budete meditovat. Vyhovuje vám ráno? Dopřejte si tedy cvičení ráno. Jestliže upřednostnujete spíš odpoledne, tak neváhejte a počkejte si na dobu, která bude příjemná pro vás.

Oblečení a délka meditace

Abyste dosáhli svého vysněného klidu, je důležité cítit se pohodlně. Oblékněte si tedy to, v čem vám je nejlépe. V tento moment nezáleží na tom, jak vypadáte, ale jak se cítíte. Předem se vyhněte tomu, abyste při cvičení pocítili zimu. Raději si přioblečte tenkou mikinu, kterou si kdykoliv můžete sundat.

Délka meditace záleží pouze na vás. Někomu stačí provádět meditační cvičení 5 minut denně a někdo potřebuje půl hodiny. Ať už si vyberete jakoukoliv délku, je důležité cvičit každý den, ve stejnou dobu.

Jak meditovat doma krok za krokem?

Než s celou meditací začnete, důkladně se protáhněte. Jakmile jste protaženi, sedněte si do základní meditační pozice s nohama křížem. Dostatečně se narovnejte. Zavřete oči a dýchejte nosem. Soustřeďte se pouze na svůj nádech a výdech. Jakmile začnete na něco myslet, zkuste se zase přesunout k soustředění na svůj dech. Celé meditační cvičení ukončete tím, že si promnete ruce a přiložíte je k obličeji. Pomalu otevřete oči.

Jestliže vám meditační hudba nevyhovuje, zkuste si pustit zvuky tekoucí vody či přírody.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *